電気柵設置(田んぼ) Setting of electric shock fence (rice pad)

久しぶりに日の出を見ました。
 
最近は日の出が遅いので、真っ暗な中でご祈念をします。
 
日が昇るころは会社に着くころです。
 
I haven't saw sun rise for weeks because it has been dark when i pray in the morning.
When i arrive my company, the sun rise.
イメージ 1
 
 
今日は田んぼの周りに、再度電気柵を設置しました。
 
全体ではなく、神社側だけです。
 
なぜ今頃?
 
 
田んぼの畔が猪でやられています。
 
子供の猪が出てきて、畔にいるミミズを掘って食べているようです。
 
2回でできたので、少し痛い目に合わせておかないと、慣れてしまいます。
 
今日設置したので、今夜あたり出てきてくれると、しつけになっていいのですが。
 
Today, i set the electric shock fence around my rice pady.
Why now?
Recently, boar sometimes break dike of my rice paddy.
It seems to eat angleworm in the dike.
 
 
あと、久しぶりにモグラを捕獲しました。
 
国際演劇祭の終盤、日曜日に仕掛けた罠に入っていました。
 
但し罠の中で死んでいました。
 
仕掛けて5日目になるので仕方がありませんね。
 
月曜日にRitaさんを送り出したので、その時入っていれば見せてあげたかったのですが、バタバタしていてそういうわけにも行きませんでした。
 
演劇の中で、モグラさんも登場していたので。
 
I caught a mole today.
But, it already had been dead.
I hadn't caught it for more than 1 year.
I set the catch on sunday, I checked it today.
If I caught it on monday, I could show it to Rita san.
But, i couldnt do it because monday morning was so busy.
In her acting, a mole appered on the stage.